arrow_downward Tražene specifikacije
1.0 Kapacitet (broj mjesta)
1.1 Ukupan dozvoljeni kapacitet (mjesta sjedenje + stajanje + 1 vozač) Minimalno 45
1.2 Mjesta za sjedenje (15 do 20) + 1
2.0 Dimenzije minibusa
2.1 Ukupna dužina (mm) 7.000 do 8.000
2.2 Ukupna širina (mm) 2.200 do 2.400
2.3 Ukupna visina sa klima uređajem (mm) Maksimum 3.500
3.0 Masa minibusa
3.1 Masa neopterećenog minibusa (kg) Maksimalno 7.000 *
3.2 Nosivost prednje osovine (kg) 3.400 - 5.000 *
3.3 Nosivost zadnje osovine (kg) 6.000 - 7.000 *
4.0 Motor
4.1 Snaga (kW) Minimalno 130 kW *
4.2 Obrtni moment (Nm) Minimalno 500 Nm *
4.3 Pogonsko gorivo Dizel *
4.4 Izvedba po EURO normi Minimum EURO 5 *
4.5 Hlađenje Vodom - tečnost za hlađenje
5.0 Mjenjač
5.1 Manuelni mjenjač sa minimalno 5 stepeni prijenosa naprijed Minimum 5 stepeni
5.2 Manuelni mjenjač sa jednim stepenom prjenosa nazad
6.0 Pogon
6.1 Na zadnjoj osovini Na zadnjoj osovini
6.2 Maksimalni uspon puta koji vozilo može savladati pri punom opterećenju vozila (%) Minimalno 25%
6.3 Prenosni odnos Diferencijala
Odnos između okretanja motora i točka daje prenosni odnos u Diferencijalu.
Linije na kojima se odvija prevoz Minibusima, sa aspekta uslova saobraćajnice su dosta zahtjevne. Karakteristične su po većim uzbrdicama, malim radijusom krivina, nedovoljnom širinom, negativnim poprečnim nagibom.
Uz sve uslove dodajemo i bitnu karakteistiku opterećenosti minibusa sa većom brojem putnika na ovim linijama.
Jako bitan segment pouzdanog i bezbijednog prevoza na ovim linijama daje prenosni odnos Diferencijala minibusa.
Na osnovu dosadašnjeg iskustva u eksploataciji vozila na ovim linijama Javnog gradskog prevoza putnika (JGPP) u Kantonu Sarajevo PRENOSNI ODNOS DIFERENCIJALA kreće se u granicama od 4,1:1 do 5,1:1.
Prenosni odnos diferencijala ID kreće se u granicama od: 4,1:1 do 5,1:1.
6.4 Sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova
7.0 Kočnice (radna + parkirna + stanična)
7.1 Radna kočnica Pneumatska, dvokružna ili hidro-pneumatska dvokružna sa sistemom protiv blokiranja točkova
7.2 Parkirna kočnica Pomoću opružno- akumulacionih cilindara na pogonskoj osovini
7.3 Stanična kočnica preko prekidača na instrument tabli sa djelovanjem na pogonskoj osovini
7.4 Ugrađena blokada pokretanja vozila pri otvorenim vratima
7.5 Retarder ili intarder
8.0 Sistem upravljanja
8.1 Upravljač na lijevoj strani, servohidraulični Na lijevoj strani, servohidraulični
8.2 Unutrašnji radijus okretanja na zadnjoj osovini Maksimum 7 m
9.0 Točkovi
9.1 Broj točkova po osovinama - Prednja osovina 2 - Zadnja osovina 4
9.2 Na svim točkovima dvostruko ventilirajući kočioni diskovi ili doboši
9.3 Pneumatici 215 x 75 R 17,5 ili 225 x 75 R 17,5 ili 235 x 75 R 17,5
10.0 Ogibljenje
10.1 Oslanjanje preko gibnjeva
Kombinovano oslanjanje preko gibnjeva na zadnjoj osovini, a preko gibnjeva na prednjoj osovini Oslanjanje preko zračnih jastuka na obje osovine Gibnjeva Ili Kombinovano zračni jastuci - gibnjevi Ili Zračni jastuci
10.2 Amortizeri na prednjoj i zadnjoj osovini
11.0 Karoserija
11.1 Samonoseća konstrukcija izrađena od kvalitetnih materijala i zaštićena od korozije u skladu sa EC normama.
Zvučna i toplotna izolacija izvedena po važećim EC normama.
Patos izveden od podolita sa neklizajućom površinom.
11.2 Na krovu minibusa mora postojati najmanje jedan krovni otvor koji služi za provjetravanje, a može se brzo i lako otvoriti u slučaju nezgode.
11.3 Bočna stakla, prednje i zadnje vjetrobransko staklo moraju biti potpuno prozirna i izrađena od sigurnosnog stakla u skladu sa važećim standardima u automobilskoj industriji.
Na bočnim staklima ugrađena najmanje po dva šiber - pokretna stakla na svakoj strani.
11.4 U unutrašnjosti salona, vertikalni i horizontalni rukohvati moraju biti tako rapoređeni da su pristupačni putniku u svakom dijelu vozila..
12.0 Vrata
12.1 Broj vrata sa desne strane 2 vrata
12.2 Širina otvora prednjih vrata na desnoj strani vozila Minimum 600 mm
12.3 Širina otvora zadnjih vrata na desnoj strani vozila Minimum 600 mm
12.4 Pogon vrata elektro pneumatski sa brzim otvaranjem i zatvaranjem
12.5 Upravljanje vratima isključivo od strane vozača putem prekidača smještenih na instrument tabli
12.6 Svjetlosna kontrola položaja vrata na instrument tabli ispred vozača
13.0 Sjedišta i rukohvati
13.1 Sjedišta za putnike moraju biti izvedena za vozila gradskog prevoza, čvrsto fiksirana za patos i prekrivena tapacirungom i na sjedalu i na naslonu.
13.2 Sjedište vozača oscilirajuće i podesivo prema masi vozača, tako da vozač ima potpun pregled na instrument tablu i da su mu na dohvat ruke svi potrebni tasteri i ostale komande.
14.0 Grijanje i klimatizacija
14.1 Grijanje salona ostvareno toplom vodom iz motora preko izmjenjivača toplote ravnomjerno raspoređenih u salonu minibusa
14.2 Zahtijeva se i dodatno grijanje u vozilu neovisno o radu motora
14.3 Ugrađen A/C klima uređaj
15.0 Snabdijevanje strujom
15.1 Akumulatori, 2 x 12 V.
Uključivanje i isključivanje akumulatora preko mehaničkog prekidača.
Minimalno 100 Ah po jednom akumulatoru.
15.2 Starter motora 24 V, min. 4,5 kW
15.3 Elektro instalacija mora biti kvalitetno zaštićena od fizičkog oštećenja i vlage.
16.0 Rezervoar
16.1 Rezervoar za gorivo, metalni kvalitetno antikorozno zaštićen ili plastični ili od nekorodirajućeg čelika
17.0 Sistem za informisanje putnika na vozilu
17.1 Sistem za informisanje putnika (displej na prednjoj strani na kojem prikazan naziv i broj linije) na vozilu
18.0 Elektronski-digitalni tahograf
18.1 Elektronski-digitalni tahograf
19.0 Dodatna oprema
19.1 Uz svaki minibus moraju biti isporučeni: komplet rezervnih sijalica, sigurnosni trokut, komplet prve pomoći, digitalni tahograf, zaštita od sunca na prednjem vjetrobranskom staklu, rezervni točak, auto dizalica, ključ za odvrtanje i zavrtanje matica točka, dva komada metalnih podmetača za točkove i protiv požarni aparat.